Az AutoTeszt 3 szoftver kiadott verziói 2011-től

Az AutoTeszt 3 szoftver kiadott verziói 2011-től

v3.0.123


2019. szeptember 17.

v3.0.122


2019. június 3.

v3.0.121


2019. április 1.

v3.0.120


2018. december 11.

v3.0.119


2018. november 21.

v3.0.118


2018. október 9.

v3.0.117


2018. szeptember 20.

v3.0.116


2018. szeptember 6.

v3.0.115


2018. augusztus 27.

v3.0.114


2018. július 24.

v3.0.113


2018. június 19.

v3.0.112


2018. június 1.

v3.0.111


2018. május 25.

v3.0.110


2018. május 18.

v3.0.109


2018. április 11.

v3.0.108


2017. november 17.

v3.0.107


2017. augusztus 29.

v3.0.106


2017. július 19.

v3.0.105


2017. április 25.

v3.0.104


2016. szeptember 8.

v3.0.96


2016. március 1.

v3.0.95


2015. augusztus 11.

v3.0.94


2014. április 24.

v3.0.93


2014. október 15.

v3.0.92


2014. július 18.

v3.0.91


2014. június 26.

v3.0.71 – v3.0.90


2011. november 18. – 2014. május 5.

Archivált hibakódok kezelése

A bizonyos járművekben rendszeresen megjelenő, úgynevezett 400 napos vagy archivált hibakódok jelenléte esetén is elvégezhető az emissziómérés. A mérés elején, a hibakódok kiolvasása után, meg lehet jelölni a hibakódok közül azokat, amelyek archivált hibák. Ezek a hibák nem relevánsak a mérés szempontjából, mert nem egy aktuális hibát jeleznek, hanem egyfajta hibanaplózásra szolgálnak. Az így megjelölt hibakódok a továbbiakban nem befolyásolják az emissziómérés lebonyolítását.

Mérési program manuális választhatósága

Míg korábban egy jármű környezetvédelmi osztályából világosan kiderült, hogy melyik mérési programmal kell megmérni, addig a 16-osnál már nem egyértelmű. Ezért – és egyéb nem tisztázott kérdések miatt – mostantól a jármű adatlapján tetszés szerint módosíthatjuk a szoftver által felajánlott mérési programot, azaz választhatunk, hogy benzines- vagy dízel-emissziómérést szeretnénk indítani.

ELM327 OBD olvasó kezelése

ELM327 OBD-olvasó kezelése. Minden OBDII protokollt támogat (ISO, CAN, KWP, VPW, PWM). Soros kábel segítségével kommunikál a mérőszámítógéppel, hibakódokat és egyéb járműjellemzőket olvas valós időben. Kis méretű eszköz, ideális a szoftveresen elavuló és új járműveket nem olvasó típusok kiváltásra, műszaki vizsgához.

Szellőztetések kihagyása

A 77/2009. (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelettel összhangban, a dízel-emissziómérésben lehetőség van a szoftveren kívül elvégzett szellőztetésekre, azaz bejelölhetjük, hogy a szellőztetést az előírásoknak megfelelően végrehajtottuk és szeretnénk kezdeni a kigyorsításokkal.

Fénykép-előnézet a diagnosztikában

A fékdiagnosztika-mérésbe is belekerült a kamera aktuális előnézete, így láthatjuk, milyen fénykép fog készülni. Ez azért vált fontos megvalósítani való tulajdonsággá, mert gyakran készültek olyan fényképek, amelyeken valamilyen „nem kívánatos” dolog látszott, vagy egyéb okból rosszul sikerült, és ez csak akkor derült ki, amikor a jármű már le volt mérve.

Mérési infók motorkerékpár-fékmérésnél

A motorkerékpár-fékhatásmérés végére a mérés sikerességét bemutató információs képernyő került, ahogyan ezt a személyautó és teherautó fékmérésekben már megszokhattuk. Itt a mérésből való kilépés nélkül megnézhetjük, hogy az egyes fékszerkezetek mérése megtörtént-e, és ha igen, milyen eredménnyel.

Hálózatihiba-képernyő

Ha hálózati vagy bármi egyéb probléma miatt megszakad a kapcsolat az AutoTeszt 3 Szerver és az AutoTeszt 3 mérőprogram között, akkor immáron bővített, könnyen értelmezhető üzenetet kapunk a teendőkről és a megoldásról. Ugyanez igaz, ha induláskor a hosztot nem találja a mérőszoftver.

Figyelmeztetés helytelen adatokra

Új figyelmeztető algoritmust alkalmazunk a járművek munkalapjaiban lévő adatok helyességének ellenőrzésére. Ha az adott jellemzőhöz nem illő, kiugróan alacsony vagy magas érték kerül a munkalapra, megjelenik rajta egy figyelmeztető tábla. Ha a tábla fölé visszük az egeret, megtekinthetjük a pontos okot. Fontos, hogy alapvetően már nem befolyásolja a program működését egy ilyen hibás érték, azaz, ha a mérés szempontjából nem feltétlenül releváns a kérdéses érték, akkor a szoftver tovább használható, és mérés is végezhető a munkalapon. A munkalapon megjelenő tábla csak figyelmeztetés, hogy későbbi komolyabb problémáktól óvjunk.

Fékpad-befékezés a főmenüben

Fékhatásméréstől független, külön fékpadbefékezés funkció került az eszközök menübe, a nullázások mellé. Nem kell egy mérésbe belépni a fékpad befékezéséhez.

Egyértelmű távirányító beállítások

Egyértelműsítettük a beállítások távirányítókra vonatkozó oldalait, kép alapján lehet kiválasztani az éppen használt távirányítót, melynek egyúttal megkapjuk a saját beállítási lehetőségeit is.

Frissítésnaplózás

A frissítéseket feljegyző fájl dátummal és idővel ellátott naplózást kapott. Ez azért fontos, mert ha meghibásodás esetén ki kell deríteni, hogy a frissítési folyamat mely pontján lépett fel a hiba, így sokkal gyorsabban meg lehet találni.

Könnyebben kezelhető szemrevételezés-adatlap

Az emissziómérések elején lévő szemrevételezés című képernyő jelölőnégyzetei megnagyobbodtak és jobban átláthatóak, ezzel kényelmesebbé téve a munkát.

Modulellenőrző képernyő megszüntetése

A műszaki vizsgához szükséges modulokat kijelző tájékoztató képernyőt megszüntettük, így nem ugrik fel alkalmatlan pillanatokban.

A lengéscsillapítottság határértékei átállíthatóak

Beépítettünk egy új beállítást, mely lehetővé teszi, hogy átírható legyen a lengéscsillapítottság-mérés kiértékeléséhez használt határérték. Erre elsősorban a tehergépjárművek és buszok lengéscsillapítottság-mérése miatt volt szükség.

Frissített főképernyő

A főképernyő átfazonírozása keretében a munkalapok a szabványos magyar rendszámtáblának megfelelő hivatalos betűtípust és tagolást kaptak, plusz frissítettük a megjelenő gyártmánylogókat. A hibás adatokra KRESZ-táblára emlékeztető jelzés figyelmeztet, mely a hiba okát is részletesen tartalmazza. A munkalapok listáját egérgörgővel is lehet görgetni.

Egyéb módosítások, bővítések, hibajavítások

v3.0.55 – v3.0.70


2009. november 10. – 2011. június 14.

OBD hibakód-törlés

A fedélzeti diagnosztikai rendszerrel ellátott járművek hibakódjának kiolvasására és törlésére szolgáló funkció. Az emissziómérés elején, a szemrevételezés eredményét bekérő ablak után listázza ki az AutoTeszt 3 a kiolvasott hibakódokat. Ezeket egy gombnyomással lehet törölni, a törlés pedig egy másodperc alatt lezajlik, majd kezdhető a mérés. Jóval gyorsabb megoldás ez, mintha egy különálló programot kellene használni a művelethez.

Munkapontos fékmérés

Műszaki vizsgán a 3,5 tonna feletti járműveknél nem előírás az E.F.T. szerinti fékmérés, viszont a hatályos rendelet szerint minősíteni kell a fékerő eltérést és az ovalitásokat. Ezeknek a kritériumoknak megfelel a munkapontos mérés, de használata jóval egyszerűbb az E.F.T.-nél. Teherautófékhatás-méréshez a legjobb választás.

Egyéb fékmérés

Az egyéb fékmérés egy egészen egyszerű és gyorsan végrehajtható mérés, jellemzően diagnosztikai feladatokra. Előnye, hogy nem kell a használatához pedálerőmérő. Többek között maximum fékerőt és eltérést számol.

Tengelyterhelés mérés

A tengelyterhelés mérés a fék- és lengéscsillapítottság-méréstől független, új funkció. Korszerű, letisztult, messziről is jól látható mérési képsorok jellemzik. Amennyiben engedélyezve van a modul, akkor a jármű munkalapján egy új mérésindító ikon jelenik meg, azzal indítható a folyamat. Fékpadon történő tengelyterhelés mérés esetén a fékpad tengelyenként befékezhető a könnyebb kiállás érdekében. A program tanúsítványt állít ki az eredményekkel, amely kinyomtatható.

Oktatói fékmérés

A felmerült igényeket kielégítendő, elkészült az oktatói jármű műszaki vizsgás fékmérését támogató modul is. Ha oktatói jármű érkezik a KÖKIR-ből, akkor tengelyenként, a vezető oldali fék lemérése után, következik az oktató oldali fék vizsgája, a technológia sajátosságai miatt már csak egy lépésben. A folyamat végén az AutoTeszt 3 kiértékel és minősít. Az eredmények az autó munkalapján megtekinthetők, kinyomtathatók, illetve ha a vizsgabiztos mindent rendben talál, egy gombnyomással küldheti vissza a KÖKIR-be a mért adatokat.

Symbol ügyviteli rendszer integrációja

A rendszer alapja az AutoTeszt 3 vizsgasori mérőszoftver és a Symbol ügyviteli- és számlázó program garázsipari beépülő modulja. A fejlesztések elsődleges célja a garázsipari szereplők, a különböző tevékenységi körű járműszervizek és a műszaki vizsgasorok számlázási, ügyviteli és vizsgáztatási műveleteinek leegyszerűsítése és gyorsítása. A két program közötti kapcsolat egyik nagy előnye, hogy adatbevitelre csak egyszer van szükség. A jármű ügyviteli szoftverben felvett adatai megjelennek az AutoTeszt 3-ban, majd az elvégzett mérések alapján a Symbol számlát állít ki, amely akkor még módosítható. A számla kinézete, a rajta szereplő termékek és szolgáltatások teljesen egyediek lehetnek, az Ön vizsgasorának megfelelően.

Dízelautó-fordulatszámmérés

Fontos kiegészítésként került a mérőszoftverbe a leszabályzási fordulat mérése. Ha nem ismert az érték vagy nem visszük fel az autó adatlapjára, akkor a mérési folyamat kezdetén, egy bizonyos nulladik gyorsítás során az AutoTeszt 3 megállapítja a leszabályzási fordulatszámot, majd 5% hozzáadásával és elvételével számolja az emisszióméréshez szükséges fordulatszám tartományt, melyet a gyorsításokhoz később felhasznál a program.

IP kamera támogatása

Az USB-s webkamerák mellett a számítógépes hálózatra csatlakoztatható és saját hálózati címmel rendelkező IP kamerák is együttműködnek a szoftverrel. Főleg a nagyobb műhelyeknek, nagy távolságok áthidalására ajánljuk, oda ahol az USB technológia már erősítést igényelne. Az AutoTeszt 3-ban a kamera IP címét kell beírni, valamint lehetővé tenni, hogy az adott számítógép korlátozás nélkül elérje a kamerát a hálózaton. A műszaki vizsgás fékmérés és emissziómérés közbeni automatikus fényképkészítésre.

Capelec 4220-as széria támogatása

Mivel folyamatosan nyomon követjük a francia cég fejlesztéseit, így nem kerülte el a figyelmünket a magyar piacon igen elterjedt OBD olvasó új generációjának megjelenése. A tavasz során kifejlesztettük az olvasóhoz szükséges programmodult, így az eszköz már használható az AutoTeszt 3-al. Több protokollt kezel, több új autóval kommunikál és üzembiztosabb, mint elődje. Teher változatban is kapható.

Kalibrálás

Teljesen kiforrottá vált az AutoTeszt 3-ban lévő pontosság-ellenőrzés menü, kalibrálható benne többek között fékpad, lengéscsillapítottság vizsgáló pad, pedálerőmérő, füstölésmérő, gázelemző. Teljesen új felület, gyorsabb műveletvégzés, automatikus szorzószámítás. Jelszóval védett, személyre szabott dátum és szorzóátírás.

Mesterséges csúszásgomb

Biztonságtechnikai újítás, hogy fékhatás méréskor a kijelző nélküli 2.0 PeTitan távirányító x jelzésű gombjával küldhetünk egy mesterséges csúszásjelet a programnak. A fékpad ekkor 3 másodpercen belül megáll. A használat feltétele 2.5-ös verziójú belső szoftverrel rendelkező padirányító vezérlőelektronika.

Autosense emissziómérő műszercsalád támogatása

Az Autosense műszercsaládhoz tartozó eszközvezérlő programmodulok megírásával egy újabb gyártó készüléke került fel az AutoTeszt 3 így sem rövid kompatibilitási listájára. A kezdeti gyermekbetegségeket kiheverve, már több mint másfél éve üzembiztosan működnek szerte az országban az Autosense2001 gázelemzők, füstölésmérők és hozzájuk tartozó Autocom OBD olvasók. A műszerek és az AutoTeszt 3 együttműködésével műszaki vizsgás emissziómérést hajthatunk végre a hatóság elvárásainak megfelelően.

Egyéb módosítások, bővítések, hibajavítások

Linkek


AutoTeszt 3 mérőszoftver termékoldal

AutoTeszt 3 emissziómérés használati útmutató
AutoTeszt 3 fékhatásmérés és lengéscsillapítottság-vizsgálat használati útmutató
AutoTeszt 3 megfelelőségi nyilatkozat

AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.123.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.122.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.121.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.120.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.104.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.95.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.94.0
AutoTeszt 3 telepítő, v3.0.68.0

Verziónaptár


2011

v3.0.66: 2011. január 21.
v3.0.67: 2011. február 25.
v3.0.68: 2011. április 6.
v3.0.69: 2011. június 3.
v3.0.70: 2011. június 14.
v3.0.71: 2011. november 18.

2012

v3.0.72: 2012. február 6.
v3.0.73: 2012. március 20.
v3.0.74: 2012. június 27.
v3.0.75: 2012. július 5.
v3.0.76: 2012. szeptember 12.
v3.0.77: 2012. szeptember 26.
v3.0.78: 2012. december 17.

2013

v3.0.79: 2013. február 4.
v3.0.80: 2013. február 19.
v3.0.81: 2013. március 12.
v3.0.82: 2013. március 20.
v3.0.83: 2013. november 18.
v3.0.84: 2013. december 12.

2014

v3.0.85: 2014. január 14.
v3.0.86: 2014. január 30.
v3.0.87: 2014. február 12.
v3.0.88: 2014. február 13.
v3.0.89: 2014. április 16.
v3.0.90: 2014. május 5.
v3.0.91: 2014. június 26.
v3.0.92: 2014. július 18.
v3.0.93: 2014. október 15.

2015

v3.0.94: 2015. április 24.
v3.0.95: 2015. augusztus 11.

2016

v3.0.96: 2016. március 1.
v3.0.104: 2016. szeptember 8.

2017

v3.0.105: 2017. április 25.
v3.0.106: 2017. július 19.
v3.0.107: 2017. augusztus 29.
v3.0.108: 2017. november 17.

2018

v3.0.109: 2018. április 11.
v3.0.110: 2018. május 18.
v3.0.111: 2018. május 25.
v3.0.112: 2018. június 1.
v3.0.113: 2018. június 19.
v3.0.114: 2018. július 24.
v3.0.115: 2018. augusztus 27.
v3.0.116: 2018. szeptember 6.
v3.0.117: 2018. szeptember 20.
v3.0.118: 2018. október 9.
v3.0.119: 2018. november 21.
v3.0.120: 2018. december 11.

2019

v3.0.121: 2019. április 1.
v3.0.122: 2019. június 3.
v3.0.123: 2019. szeptember 17.